NB! MediPay krever et aktivt kundeforhold hos MediPay/PayEx.
Dette vil dere selv kunne bestille her: Bestill MediPay
Eller så kan dere kontakte oss for å få startet bestillingsprosessen for dere.
= Toppnivå (Virksomheten)
= Brukernivå (Ditt navn)
MediPay aktiveres enten på toppnivå eller brukernivå;
- Ved aktivering på Toppnivå vil MediPay-kontoen være aktivert for alle brukerne i journalsystemet
- Ved aktivering på Brukernivå vil MediPay-kontoen kun aktiveres for den aktuelle brukeren
Åpne journalsystemet
Klikk på Verktøy (tannhjul) ➜ Velg Administrasjon
Velg Brukerinnstillinger dersom du ikke har tilgang til Administrasjon
Naviger til Regnskap – Generelt ➜ Toppnivå/Brukernivå ➜ MediPay
Dersom MediPay-fanen mangler på Toppnivå vil den være tilgjengelig på Brukernivå
Legg til kontodetaljer i Brukernavn- og Passord-feltene
Brukernavn: Epost man registrerte seg med hos PayEx
Passord: Passord man opprettet gjennom lenken i PayEx-velkomstmail
Klikk på "Registrer konto"
Tips: Glemt passord kan tilbakestilles her ved å klikke på "Forgotten password?": https://admin.payex.com/psp/login
Eksempelet under viser Medipay-fanen på Brukernivå før aktivering:
Etter registrering:
Rediger visningsnavn under "Alternativt visningsnavn for behandlingssted:" dersom ønskelig
Juster på SMS-utsendelse dersom man ikke ønsker standard (30 minutt etter avtaleslutt)