Gå til hovedinnhold
Alle samlingerRegnskapMediPay
Medipay - Generell informasjon
Medipay - Generell informasjon
Oppdatert over en uke siden

MediPay er en mobil betalingsløsning levert via PayEx og integreres direkte inn i vårt program.
Ved endt behandling vil pasienten motta en SMS på nummeret oppført i sitt pasientkort. Tid for utsendelse av SMS etter endt behandling kan justeres i Administrasjon. SMS-en inneholder en lenke som tar pasient til en betalingsside.
Pasient kan betale med kort, Vipps eller faktura på sin mobil. Dersom de glemmer eller velger å ikke betale gjennom lenken vil en faktura automatisk genereres etter 48 timer. PayEx kjøper fordringen og man vil få oppgjør fra PayEx fortløpende.

Fordeler med MediPay:

  • Utbetaler fortløpende til en eller flere konto hos dere

  • PayEx kan levere kortterminal til kr 100,- per måned dersom det er et behov

  • PayEx kjøper alle* fordringer

* Det finnes unntak her, ta kontakt med PayEx for videre forklaring

  • Kan tilby egen firmalogo på faktura utsendt av MediPay

  • Reversering (sletting) av ordre gjøres direkte i vårt program


Generelt om tilleggstjenesten Fakturaservice
Tjenesten gjør at MediPay kan håndtere flere betalinger som går til etterfakturering, som resultat av at pasienten ikke har betalt utestående beløp via mottatt SMS.

Noen eksempler på betalinger som kan håndteres i MediPay med Fakturaservice:

  • Pasienten har inkassovarsler hos PayEx (uansett hvor mange)

  • Pasienten har inkassosak hos PayEx

  • Beløpet er over 3000 kr

  • Pasienten er mindreårig (under 16 år)

Rent praktisk betyr det at PayEx utbetaler oppgjør for disse fakturaene først etter at pasienten har betalt fakturaen. Bortsett fra det skal denne tjenesten være så lik dagens fakturaløsning som mulig. Et tips er å legge til fakturagebyr for å finansiere kostnaden av tilleggstjenesten.

Svarte dette på spørsmålet?