Gå til hovedinnhold
Alle samlingerMobil
Aspit Mobil - Kjente spørsmål
Aspit Mobil - Kjente spørsmål
Oppdatert over en uke siden

Her finner man svar på kjente spørsmål vi har samlet opp for Aspit Mobil. Ta kontakt med oss på chat dersom du fortsatt har spørsmål eller trenger bistand ved å klikke på "Chat med konsulent" nederst i høyre hjørne.

Klikk på ditt produkt under dersom du vil leser mer om Aspit Mobils funksjoner samt tips og triks:
[ Physica | Psykbase ] Aspit Mobil


Jeg får ikke logget inn, hvorfor?
Får du feilmeldingen "Ingen klinikk funnet"?
Sjekk at ditt fødselsnummer er registrert på din bruker under brukerinnstillinger i skrivebordsversjonen.
Hvis det mangler, fyll inn og vent på nattsynkronisering. Neste dag bør du kunne logge inn uten problemer.

Jeg blir logget ut etter en tid med inaktivitet, hvorfor?
Ved inaktivitet vil økten automatisk stenges etter 10 minutters inaktivitet (Null handling foretatt i Aspit Mobil). Dette fordi man benytter BankID-identifisering, men også for å beskytte deg og dine pasienters data om uvedkommende skulle få tilgang til din mobiltelefon mens du ikke er til stede.
Man vil få et varsel 1 minutt før man logges ut for å informere om at man snart blir logget ut dersom man ikke foretar noen handlinger.

OBS: Vi anbefaler å lagre journalnotater underveis i skrivingen ettersom notatet vil bli mistet dersom man logges ut uten lagring. Dette kan oppstå ved inaktivitet, dårlig nettverk eller eksempelvis ved bytte mellom Wi-Fi og Mobil data.

Jeg finner ikke en pasient, hvorfor?
Pasienter vil ikke være tilgjengelig for opprettelse av avtale dersom de er arkiverte og/eller kun har avsluttede behandlingsperioder.

Er det mulig å sende sykemelding fra Aspit Mobil?
Nei, EDI-kommunikasjon er ikke en funksjonalitet som vil bli innført i Aspit Mobil.
WebAppen er ikke et fullverdig EPJ-system, den er ment som en måte å få tilgang til administrering av pasientavtaler, pasientinfo og journal når man er på farten eller ønsker enkel tilgang.
Samhandling med annet helsepersonell og NAV er ikke en mulighet gjennom Aspit Mobil og må gjennomføres i skrivebordsversjonen av Physica/Psykbase.

Jeg får ikke sendt SMS fra Aspit Mobil, hvorfor?
Det kan være SMS-modulen ikke er aktivert for din klinikk. Send oss gjerne en chat-forespørsel her på kundeportalen vår, nederst i høyre hjørne så bistår vi deg.

Kan jeg bruke Aspit Mobil på nettbrett?
Det kan man, men det er viktig å være klar over at WebAppen ikke er optimalisert for iPad / nettbrett.
PS: Foreløpig er det kun åpnet for bruk via nettleser Chrome

Er diktering en funksjon i Aspit Mobil?
Nei, WebAppen har ikke diktering som en funksjon. Diktering kan derimot være en funksjon på selve telefonen (ved nyere Android / iPhone). Vi kan ikke bistå med støtte dersom diktering innebygd i telefonen ikke fungerer eller hvis det oppleves feil ved den.


Det er sluppet en ny versjon, men jeg ser den gamle. Hvordan løser jeg det?
Dette kan løses ved å slette informasjonskapsler i nettleseren du benytter til WebAppen. Dersom du trenger steg kan du søke opp "Hvordan slette informasjonskapsler i "nettleser"?" i hvilken som helst nettleser.

Kommer det mer funksjonalitet i Aspit Mobil som regnskap, administrering av brukere, opprette nye pasienter, o.l?
Per i dag er det ikke planlagt for mer funksjonalitet som gjelder EPJ spesifikt. WebAppen skal ikke være et fullverdig EPJ system, men er ment som en måte å få tilgang til administrering av pasientavtaler, pasientinfo og journal når man er på farten eller ønsker enkel tilgang.

Jeg har forbedringsønske til aspit Mobil, hvor kan jeg si fra om dette?
Send oss gjerne en chatforespørsel på kundeportalen vår nederst i høyre hjørne, så bistår vi deg.

Jeg har funnet en feil og vil gjerne melde ifra om dette, hvor kan jeg si fra om dette?
Send oss gjerne en chatforespørsel på kundeportalen vår nederst i høyre hjørne, så bistår vi deg.

Svarte dette på spørsmålet?