Gå til hovedinnhold
Alle samlingerInnlogging
Finner ikke buypasskort (Cisco)
Finner ikke buypasskort (Cisco)
Oppdatert over en uke siden

Certificate validation failure:

Cisco innlogging

Sjekke at kort er koblet til:

En god ting er å se at du finner kortet i det som heter “Net ID

Dette kan gjøres på følgende måte:

For Mac:

Gå til Spotlight søk (Dette finner du som et forstørrelsesglass øverst til høyre på din maskin, ved siden av klokken). Deretter søker du etter “Net ID”, du kan da starte denne applikasjonen.

Du vil da få opp et nytt vindu, i dette vinduet skal den vise deg ditt navn, dette tyder på at den finner ditt kort.

Dersom du ikke ser navnet ditt, se “Hvordan løser jeg dette?under.

For Windows:

Gå til søk (Nederst til venstre på oppgavelinjen din)

Søk her etter “Net ID Administrasjon” og åpne applikasjonen som heter dette.

Du vil da få opp et nytt vindu, i dette vinduet skal den vise deg ditt navn, dette tyder på at den finner ditt kort.

Dersom du ikke finner programmet “Net ID Administrasjon” kan du ta kontakt med oss på chat som du finner nede til høyre så skal vi få oppdatert programvaren.

Dersom du ikke ser navnet ditt, se “Hvordan løser jeg dette?under.

Hvordan løser jeg dette?

Dersom du opplever å få denne feilmeldingen, vil dette ofte kunne løses ved å koble ut kort + kortleser, deretter pusse litt på kortet(chippen) før du så forsøker å koble begge deler inn igjen.

Dersom du fortsatt opplever denne feilmeldingen, vil det være anbefalt å forsøke med en omstart av datamaskinen din. Ta gjerne å koble ut kort + kortleser mens denne starter på nytt.

Dersom dette ikke hjelper, ta gjerne kontakt med vår chat, denne finner du nederst til høyre på vår kundeportal.

Svarte dette på spørsmålet?