Inne på innstillinger for timebestilling vil du kunne gå til menyen “tjenester”, denne finner du i toppen av vinduet. Her kan du trykke i feltet “klikk her for å legge til en rad”
Et godt eksempel på tjeneste navn er for eksempel:
Navnet på din yrkesgruppe (Fysioterapi, Psykolog, Kiropraktor, Psykiater).
Funksjonen til tjenester, er å sette opp de mulige behandlingene/konsultasjonene dere ønsker å tilby for pasienter.
Etter du har opprettet en tjeneste, vil du i feltet til høyre se enda en boks der det står: “klikk her for å legge til en rad”
Her setter du opp selve avtalen en pasient kan bestille.
Når du legger til en rad her, vil du kunne legge inn navnet på avtalen i feltet “beskrivelse”. Eksempler her blir “Behandling 60 minutter”, eller “Individualterapi 45 minutter”
I feltet “utvidet beskrivelse” kan du for eksempel legge inn pris på behandling/time.
I feltet “varighet” velger du varigheten på timen pasient kan bestille.
I feltet “avtaletype” knytter du denne til en aktuell avtaletype som er opprettet under administrasjon → avtaletyper. Dersom du ønsker å opprette en ny avtaletype har vi veiledning på dette her: Physica | PsykBase
I feltet “første avt.” kan du velge å huke av eller på. Dette gjør slik at denne avtaletypen kun kan bestilles en gang, og kun kan bestilles av en ny pasient (pasient som ikke tidligere har hatt behandling)
I feltet “avbestill” kan du skru av eller på muligheten for en pasient å avbestille gjennom timebestillingssiden.
I feltet “flyttet” kan du velge hvordan avbestilt/flyttet time skal dukke opp i din kalender.
I feltet “Per. Type” kan du sette standard periodetype/behandlingsforløp. Dersom du driver helprivat, kan du her velge “privat” dersom du jobber med driftstilskudd kan du sette “refusjon” eller “refusjon med henvisning”
I feltet “SMS” kan du sette time påminnelse som skal gå ut til pasient. Dersom du vil at denne skal være standard, kan du bare la denne stå som standard.