Gå til hovedinnhold
Opprette avtaletype
Oppdatert over en uke siden

Ved å opprette egendefinerte avtaletyper får du bedre utnyttelse av kalenderen din, samt at programmet blir mer effektivt å bruke. Du starter ved å gå til Administrasjon - Avtaletyper (1) og klikker øverst der det står "Klikk her for å legge til en rad" (2) og deretter angir et navn på avtaletypen du vil opprette. Du må også gi avtaletypen en kode (3)

, men hva du kaller den er ikke så viktig (den blir kun brukt internt i programmet, og ikke noe du ser noe til).



Når avtaletypen er opprettet må du fylle ut følgende:
(4) Yrkesgrupper: Velg hvilke yrkesgrupper som skal se/bruke avtaletypen du oppretter
(5) Tilhørighet: Her velger du hvilken avtalekategori avtaletypen skal ligge innunder. Hvis det er en pasientavtale velger du Pasient osv.
(6) Farge: Velg hvilken farge avtaletypen skal ha i kalenderen. Et lite tips er å "tematisere" avtalene slik at for eksempel alle undersøkelser har en fargenyanse etc.
(7) Etterfølgende time: Brukes kun dersom du skal ha en etterfølgende avtaletype rett etter den du nå setter opp.
(8) Kategori: Dersom du vil samle avtaletyper i kategorier så velger du en passende kategori her. Hvis det mangler noen kan de opprettes i avtaletypekategorier

(9) Varighet: Angir hvor lenge avtalen varer. Om du mangler alternativer i nedtrekkslisten så kan du skrive varigheten manuelt.
(10) Pasientaktivitet: Dette er verdier som kun brukes i NPR-rapporten. Om du ikke rapporterer til NPR så kan du hoppe over disse.



(11) Automatiske takster: Skriv takstkoden til den taksten du skal knytte til avtalen.

Skal taksten repeteres skriver du [antall]x[takstkode]. For eksempel 4xA3b
Skal du bruke flere takster kan du separere med komma. For eksempel A3a, 2xA3b
Skal du ha gruppeavtaler der taksten er begrenset til antall deltakere så angir du antall i klammer. For eksempel [1-5]C34c, [6-10]C34d - I dette eksempelet vil programmet sette C34c på de fem første pasientene i gruppen og C34d på de fem siste.

(12) Kansellering: Brukes hvis avtaletypen er kansellerende. Det vil si at den brukes for å vise at timen av en eller annen grunn er avlyst. Du kan også knytte automatisk journalnotat til denne avtaletypen.
(13) Varsling: Dersom du har SMS-tjenesten aktivert på basen din kan du knytte egne varslingsmaler til avtaletypene. Det vil si at den sender en tilpasset SMS til pasienten før timen.
(14) Automatiske prosedyrer: For de av dere som trenger å knytte prosedyrer til avtaletyper. I nedtrekkslisten kan du velge alle prosedyrene du skal bruke.
(15) Automatisk pakkeforløp: Her velger du hvilken forløpskode du skal bruke på gjeldende avtaletype.
(16) Forsikring: Brukes i forbindelse med Digicare-integrasjon
(17) Timebestilling: Brukes i forbindelse med Digicare-integrasjon

Svarte dette på spørsmålet?