Oppstår når man;
Hvis avtalen har blitt registrert innbetalt to ganger.
(Fint å legge inn skjermbilde her hvis noen har det av en avtale reg. 2 ganger)
Eller
Fjerner en eller flere takster fra avtalens regningskort etter at avtalen har blitt registrert innbetalt
I tilfelle 1. er det nok å høyreklikke på avtalen for å slette innbetaling, og fjerne den ene registrerte innbetalingen som kommer opp i venstre felt.
I tilfelle 2. kan man følge veiledningen under;
Husk å tilbakebetale pasient beløpet de har betalt for mye, enten ved å overføre pengene til dem eller registrere de på en fremtidig avtale som delbetaling på avtalen.
Les mer om delbetaling her; (ARTIKKEL)
Regninger = Avtaler
Finn avtalen[e] det gjelder gjennom Pasientkort > Avtaler
Trykk på Regnskap og gå til Innbetalinger
Sjekk hvilken dato innbetalingene er registrert på og hvilken type de er
Viktig at du noter ned eller husker på denne informasjonen
MERK: Flere regninger kan være registrert i samme innbetaling, sjekk hvilke regninger som ble registrert sammen slik at du tar de med i neste registrering av innbetaling
Viktig at du husker på
Slett innbetalingen ved å;
Høyreklikke og velge «slett innbetaling
eller
Trykke på «X» i Betalt-feltet.
Registrer innbetalingen på nytt med dato og type notert ned i forrige steg