Denne veiledningen er 2-delt, i del 2 vil den vise hvordan fakturere kontakt for en pasientavtale.
1. Faktura til kontakt:
Gå inn på kontakter på hovedlinjen
Søk opp kontakten eller velg ny kontakt
Når du har lagt inn all informasjonen om kontakten / funnet frem kontakten – Gå til Fakturaer
Velg ny faktura
I det neste bildet som kommer opp velger man annet og skriver inn fritekst og beløp, trykk på grønn pil for å legge linjen inn på faktura.
Skriv ut/ opprett faktura, eller hvis man har EHF kan den sendes med det på den lille pilen.
2. Fakturere arbeidsgiver/kontakt for en pasientavtale:
Dersom en pasient har en avtale der arbeidsgiver eller liknende skal betale for deres konsultasjoner og andre avtaler, vil du kunne gå til deres “pasientkort”, her vil du da kunne finne menyen “nettverk” på venstre side.
Her vil du få oversikt over aktuelle tilknyttede kontakter på pasienten. Øverst i “offentlig nettverk” vil du her kunne trykke på “hent/opprett”. Du kan her velge å legge en eksisterende kontakt, eller opprette en ny. Du legger så til aktuell kontakt ved å trykke “velg”
Etter du har lagt til en aktuell arbeidsgiver (eller annen kontakt) i pasientens nettverk, vil du så kunne gå til handlevognen i sidepanelet på høyre side:
Du vil her kunne se en oversikt over eksisterende avtaler på pasienten, du kan så huke av for aktuelle avtaler du ønsker skal med på faktura, og kan deretter trykke “fakturer”
Øverst til venstre i faktureringsvinduet, har du da mulighet til å velge en fakturamottaker, som vist på bildet under.
Etter du har valgt dette, vil du da kunne opprette den aktuelle fakturaen.