Lister er et kraftig verktøy som brukes både til statistikk og til å lage egendefinerte lister basert på innholdet i databasen din.
Man kan lage egne lister utover de som allerede ligger innebygd ved å klikke på "Ny liste" øverst. De forskjellige listetypene du kan velge mellom bestemmer innholdet listen skal hente. For å tilpasse innholdet kan du filtrere innholdet.
Kolonner og filtre:
Øverst i lister vil du se kolonnenavn. Du kan her legge til filtre og tilpasse listen.
Eksempler på kolonner, er her for eksempel i listen i behandling "Oppstart".
Her kan du sette en ønsket dato, eller tilpasse innenfor et ønsket tidsrom. Ved å trykke på trakt-ikonet, som vist i skjermbildet under.
Du vil samtidig kunne legge til ekstra kolonner ved å høyreklikke på en tilfeldig kolonne, og velge "valg av kolonner".
Du vil da nederst til høyre få opp et nytt vindu med en rekke kolonnenavn, og du kan her velge en ønsket kolonne å legge til, dobbeltklikk her på ønsket kolonne for å legge den til.
Etter en liste er tilpasset etter ønske, kan du velge "Lagre liste" øverst til venstre.
NB! Det er anbefalt å lage en ny liste før du legger til filtre, og lagrer en liste.



